Friday, February 15, 2008

الجمعة 15-2-2008

النهاردة الصبح بعد الصلاة نزلت أنا وأختي ندور على صيدليات رحنا مكتب اسمه فارمازون جنب البيت مالقيناش عنده صيدليات حلوة رحنا نازلين على مكتب تاني لسمسرة الصيدليات برده في روكسي لقينا عنده كام صيدلية ينفعوا قلنا هننزل نتفرج عليهم يوم الإثنين اللي جاي اللي هو أجازتي و ربنا يكرم

موضوع الصيدلية ده شاغلني موت ......أحيانا أقول ما أهو أنا صيدلي وفي الآخر لاوم هاقتح صيدلية و أحيانا تانية اقول لا ده وجع قلب والدنيا بقت كلها سكك حرامية وعشان تنجح لازم ترشي وتلف على القوانين وتسرق ووو يعني حاجة اع مالهاش لاومة

بس هو البديل بالنسبة لي ايه أروح اتنطط عند الدكاترة عشان أقنعهم بدوا واتلطع بالساعات وفي المقابل اخد عربية و الف ونص في الشهر

في شغلانة مالهاش مستقبل ولا أفضل في صيدليتي معزز مكرم بس مع أول خناقة مع صاحب الصيدلية القلي نفسي كأني لسه متخرج

وللا ادفع ابويا وأمي اللي وراهم واللي قدمهم و اقدم على هجرة من البلد الوسخة ده بس يا عالم هاتقبل ولا لا و هانجح هنالك ولا لا

عامة نحمد ربنا إني عندي خيار فتح الصيدلية ده أصلا غيري نفسهم ومش لاقيين بس برده أنا أخري ااجر صيدلية (مافيش فلوش للشراء )إنما فرش و ديكور ووو موجود وربنا يكرم

5 Comments:

At 4:33 PM, Blogger إيمــــان ســعد said...

ربنا يكرمك بصيدلية كويسة يا عامر

على الاقل محدش فيها يقرفك و يتنطط عليك عشان كام جنيه فى اخر الشهر

:)

بس اوعى تعامل الصيادلة اللى ح يبقوا معاك كده

مستنية اخر اخبارك

 
At 5:07 PM, Blogger afreet said...

دكتور عامر ممكن حضرتك تشاركنا في مبادرة صيادلة ضد الدخلاء


http://www.facebook.com/group.php?gid=45199985756

 
At 5:07 PM, Blogger afreet said...

This comment has been removed by the author.

 
At 5:07 PM, Blogger afreet said...

This comment has been removed by the author.

 
At 11:12 PM, Anonymous Anonymous said...

This is a topic that's near to my heart... Thank you! Where are your contact details though?

Also visit my web blog: acoustic guitar a chord

 

Post a Comment

<< Home