Wednesday, November 14, 2007

هاكتب تاني

انا رجعت اكتب تاني بعد توقف وعارف إتني هاجع اتوقف وارجع اكتب هي الدنيا كده بس المرة دي المدونة هتبقى طويلة شوية لأنها نوع من الفضفضة كنت كاتمة بقاله كتير......من شهر تسعة اللي فات

فيه ييجي خمسمية حاجة بيلعبوا في مخي وانا من النوع اللي لما الحاجة تلعب في مخة ما ينطرهاش لا يقعد يكتمها لغاية لما تطلع باستنتاج وبعدين ابقى اقولها لاصحابي واسمع ارائهم يقوموا يا يدعموا الاستنتاج ده يا يفندوه وبكده احس اني انعلمت حاجة زيادة وفهمت حاجة زيادة
انا بقى الفترة اللي فاتت كان فيه كام حاجة كده عمالة تتخمر وآن الاوان اني اتكلم فيها مع اصحابي ولانهم مشغولين قلت اكبها عشان منساهاش لحد ما يفضوا والاقيهم


أولا انا حاسس لأول مرة في حياتي إني مش عارف انا عايش ليه بجد والله عندي حالة بلاده غير طبيعية..... يمكن عايش عشان اعمر الأرض ......طب اعمل ايه يعني مانا بشتغل وبفحت نفسي شغل كل يوم اتناشر ساعة شغل طب وبعدين يعني لا بجد انا مش فاهم شوية وهحوش وبعدين اتجوز واجيب عيال واربيهم ويكبروا واجوزهم واموت ............بس كده طب ايه يعني لا بجد يعني هي الدنيا كده وخلاص

طب أمال اشترك في هيئة سياسية يتقبض عليا فيها مثلا ويضيع مستقبلي وافضل طول حياتي مسجل خطر بسبب وبدون سبب لاسباب مالهاش لازمة وافضل طول حياتي متمطوح بين الاقسام ولما استريح شوية عضو من الهيئة دي يحن عبليا ويجيبلي شغل و اتجوز واجيب عيال افضل اربيهم اني ممكن اروح السجن في اي وقت في سبيل ولا حلاجة......................ده الطبيعي مثلا؟ معلش خليني ارجع للموضوع ده في الآخر تاني

وللا اغامر واسافبره واعيش ملك واكسب شيء وشويات واتجوز مزه امريكانية وللا سويدية .............هه وبعدين هوه اده السؤال؟
وللا ادخل الحزب الوطني أواتعرف على ده وده ويبقى ليا هنا بيزنس وهنا بيزنس ويبقى لي سلطة واقب على وش الدنيا واتجوز جوازة جامدة وافتح مشروع جامدو ابقى مليونير هنا...... المهم هه وبعدين؟
المشكة اني مش لاقي بعدين دي خالص

على رأي الأبنودي
تروس بتلف عالفاضي

أنا بجد حاسس إني ترس عمال يلف انما ليه مش عارف..........أنا عارف إن الناحية الدينية عاندي واقعة موت الأيام دي ويمكن عشان كده بحس الأحاسيس دي بس ده لأني حاسس إن كل شيء في الدنيلا مالوش لازمة .....بجد

يللا بلاش أطول عشان الحق انام وبكره أكمل

1 Comments:

At 4:23 PM, Blogger إيمــــان ســعد said...

مستنية باقى كلامك يا عامر

على الاقل نتناقش على لامدونة ما دامت طحنة الشغل مش رحمة حد

:)

بس مش تتأخر فى الكتابة بقه

تحياتي

 

Post a Comment

<< Home